تمت دراست تاثير المضافات النانوية لجسيم السيليكا ( SiO2- 12 nm ) لمادة الايبوكسي على الخصائص الميكانيكية ( قوة الانحناء، معامل المرونة) و على شكل تركيب الكسر باستخدام المجهر الاكتروني. حضرت المتراكبات النانوية باستخدام طريقة من ثلاث مراحل الخلط الميكانيك

Main Article Content

مصطفى حسام سعيد

Abstract

The effect of nano silica particles (Fused silica) 12nm on some mechanical properties of epoxy resin was investigated ( Young's modulus, Flexural strength). Also study the effect on fracture structure by using scanning Electron Microscopy.  The nano-composites were prepared by using three steps process with different volume fraction of nano-particles (1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 15, and 20 vol. %). Flexural strength and Young's modulus of nano composites were increased at low volume fraction (max. enhancement at 4 vol.% ). However at higher volume fraction both Young's modulus and flexural strength decrease. Moreover, above, the mechanical properties are enhanced more than that of neat epoxy resin. Fracture structure topography shows more rough and lesser uniform surface compared with that of neat epoxy resin, more than one crack propagation directions, river lines are lesser long and crowded together compared with neat epoxy resin. Silica nano-particles agglomerations are very obvious in the fracture surface.

Article Details

How to Cite
تمت دراست تاثير المضافات النانوية لجسيم السيليكا ( SiO2- 12 nm ) لمادة الايبوكسي على الخصائص الميكانيكية ( قوة الانحناء، معامل المرونة) و على شكل تركيب الكسر باستخدام المجهر الاكتروني. حضرت المتراكبات النانوية باستخدام طريقة من ثلاث مراحل الخلط الميكانيك. (2022). Journal of the College of Basic Education, 19(78), 217. https://doi.org/10.35950/cbej.v19i78.7344
Section
Articles for the humanities and pure sciences

How to Cite

تمت دراست تاثير المضافات النانوية لجسيم السيليكا ( SiO2- 12 nm ) لمادة الايبوكسي على الخصائص الميكانيكية ( قوة الانحناء، معامل المرونة) و على شكل تركيب الكسر باستخدام المجهر الاكتروني. حضرت المتراكبات النانوية باستخدام طريقة من ثلاث مراحل الخلط الميكانيك. (2022). Journal of the College of Basic Education, 19(78), 217. https://doi.org/10.35950/cbej.v19i78.7344