تقويم مناهج الإعداد المهني في كلية التربية للبنات جامعة القادسية من وجهة نظر طالباتها

محتوى المقالة الرئيسي

م. علاء ابراهيم سرحان

الملخص

The purpose of the research is tagged  Evaluation of the curricula of the College of Education for girls in practical education for the professional preparation University of Qadisiyah To identify the curriculum of vocational preparation in the Faculty of Education Girls. In light of three sub-goals or fields are



  1. Evaluation of the professional subjects studied by the students during the period of preparation in the Faculty of Education Girls.

  2. Suggested topics.

  3. Calendar viewing and application.


In order to achieve these goals, the researcher built a suitable tool for measurement. He used the open survey questionnaire and the interview as tools for collecting information and drafting paragraphs. After that, the researcher started to verify the validity of the tool. The results showed that there is a high relative importance to psychology and then the philosophy of education. The results showed in terms of the importance of educational means and then planning through the weighted average. Results The researcher makes recommendations and suggestions

تفاصيل المقالة

كيفية الاقتباس
تقويم مناهج الإعداد المهني في كلية التربية للبنات جامعة القادسية من وجهة نظر طالباتها. (2019). مجلة كلية التربية الاساسية, 25(104), 338-373. https://doi.org/10.35950/cbej.v25i104.4693
القسم
مقالات العلوم الانسانية

كيفية الاقتباس

تقويم مناهج الإعداد المهني في كلية التربية للبنات جامعة القادسية من وجهة نظر طالباتها. (2019). مجلة كلية التربية الاساسية, 25(104), 338-373. https://doi.org/10.35950/cbej.v25i104.4693