تقويم كتاب الأحياء للصف السادس العلمي من وجهة نظر المدرسين والمدرسات استبانة استطلاعية لتقويم كتاب الاحياء للصف السادس العلمي من وجهة نظر المدرسين والمدرسات في مركز مدينة الموصل للعام الدراسي (2018 – 2019)

Main Article Content

د. بان خليل محمد علي
م. غادة هاشم عبد المجيد الجميل

Abstract

The current research aims at evaluating the biology book for sixth grade year, from the standpoint of teachers and identifies current research:



  1. biology Book for Scientific Grade, Sixth edition 2017. 2. A sample of teachers of both gender at the center of the city of


Mosul for the academic year 2018-2019.


The researcher used the questionnaire, which was developed after


reviewing the previous studies, A survey questionnaire was develop in


its prelimin from and the teachers and educational specialists were


acquired with (21) paragraphs in the content of biology book for scientific sixth, and to be honest presented to group of experts and


arbitrators, the research adopted (80%) indicators to accept or refused


paragraphs a questionnaire was found which included (21) paragraphs presented to the randomly selected sample of (30) teachers


distributed in (20) secondary schools, the researcher used the


statistical means Pearson correlation coefficient, the weight average


extraction unit paragraph and weight percentile.


 


 


 


                                        

Article Details

How to Cite
تقويم كتاب الأحياء للصف السادس العلمي من وجهة نظر المدرسين والمدرسات استبانة استطلاعية لتقويم كتاب الاحياء للصف السادس العلمي من وجهة نظر المدرسين والمدرسات في مركز مدينة الموصل للعام الدراسي (2018 – 2019). (2022). Journal of the College of Basic Education, 27(111), 472-491. https://doi.org/10.35950/cbej.v27i111.5249
Section
pure science articles

How to Cite

تقويم كتاب الأحياء للصف السادس العلمي من وجهة نظر المدرسين والمدرسات استبانة استطلاعية لتقويم كتاب الاحياء للصف السادس العلمي من وجهة نظر المدرسين والمدرسات في مركز مدينة الموصل للعام الدراسي (2018 – 2019). (2022). Journal of the College of Basic Education, 27(111), 472-491. https://doi.org/10.35950/cbej.v27i111.5249